Tuesday, December 30, 2008

...I'm on leave [Yay!!]


...We hv the WHOLE house to ourselves [Double Yaaaay!!]. Currently my parents & sibs are away on holiday.



BUT




...I'm down with a painful sore throat and flu. I refused to see any GP...their medicine cant cure me (seriously, the medicine will only make it worse). I tried to cure myself by..drinking glasses of barley (hasilnyer asik nk terkucil), eating cold jelly cincau (it helps.....temporarily), drinking LOTS of water (...terkucil lagi). Actually the cure for this kind of sore throat is a liquid chlorophyl. I made myself a BIG glass of chlorophyl yesterday...but didnt drink it, after i found that the herbs is not recommended during pregnancy (...devastated).


Conclusion: I'm on leave but DH is working today, so I'm all alone in this house with a sore throat and flu [isk..isk..mama papa balikla cepat!], blogging while cooking a Teochew porridge for myself and thinking to cook masak lemak cili api sardin for dinner.

8 comments:

Anonymous said...

Cemane nak buat masak lemak cili api sardin..sounds very yummy..aku nak try!!..
By the way, cuba ko makan troche, sgt berkesan tuk sore throat.Seriyes.

Anonymous said...

troche tu mende ezany?

Anonymous said...

haha...kb aku dh try pudding cocktail ko..n menjadi..hehe n yummy..

Anonymous said...

Troche-ubat tuk sakit tekak la..macam dequadin..tapi ni lagi berkesan, ko makan dalam 2biji dah hilang dah rasa sore throat.
Troche adalah ubat suggestion ibu mertua ku.
Kat watson ke guardian ada.

Anonymous said...

Elin: iye ke? eh..sbnrnyerkan, if ko tanak letak agar2 pun boleh je. Tp aku saje letak sbb nk kasik dia firm sket. takdela lembik sgt. bile potong pun cam cantik la konon. hahaha.

Ezany: tak de effect kat pregnancy ke?

Anonymous said...

minum je air byk2
nak terkucil gi je lah toilet
kat umah je kan
hahahahahhaaha

Anonymous said...

penat la kuar masuk toilet. haha

Anonymous said...

haha..si kb kalau chat duk nk terberak je..si ezan nie duk nk terkucil..mmg sesuai ar korang..

kb:aku letak skit..but jd la..and potong pun nice je..tp aku x masak lama sgt so x der la pekat sgt pudding tuh..